Κακογουστιά και ασχήμια:Η εκφυλισμένη τέχνη του μεταμοντερνισμού






Το γλυπτό που στήθηκε στο Παλαιό Φάληρο για άλλη μια φορά αποδεικνυεί,πως η ασχήμια και η κακογουστιά έχουν πλέον κυριαρχήσει στη σύγχρονη τέχνη.Ειλικρινά δεν μπορώ να αντιληφθώ τι είχε στο μυαλό του ο γλύπτης,καθώς και ο δήμος Παλαιού Φαλήρου που το έστησε.
Δεν είναι μόνο η αισθητική το ζήτημα.Ένα έργο που δεν έχει τίποτα να πεί,δεν έχει κάποια ιστορία να σου περιγράψει.Παρά μόνο να προστεθεί ως ένα άλλο σύμβολο κακογουστιάς και ασχήμιας σε μια ήδη απελπιστικά μίζερη και αισθητικά απαράδεκτη πόλη όπως η Αθήνα.
Γιατί καλέ μου αναγνώστη,όταν μια ιστορική και όμορφη πόλη,μετατράπηκε σε τσιμεντούπολη,όταν μπαζώθηκαν ποτάμια,γκρεμίστηκαν νεοκλασσικά,γκετοποιήθηκαν περιοχές,όταν εξαφανίστηκαν πράσινοι χώροι,η Αθήνα μετατράπηκε σε μια δυστοπική τσιμεντούπολη,είναι απόλυτα λογικό και τα μνημεία σύγχρονης μαλακ....συγγνώμη σύγχρονης τέχνης ήθελα να πώ να είναι ανάλογου 'κάλους'.
Αυτό συμβαίνει πάντα όταν κυριαρχεί το κακό,κυριαρχεί σε όλους τους τομείς και ιδιαίτερα δεν στον καλλιτεχνικό τομέα.
Η πόλη της Αθήνας,έχει για μια ακόμα φορά ένα έργο 'τέχνης'που της αξίζει..Ένα έργο που οι κάτοικοι της όταν θα ξυπνάνε να πάνε στη δουλειά θα το βλέπουν να στέκει εκεί και να τους λέει καλημέρα.Επιστήμονες λένε πως τα πρώτα ερεθίσματα που βιώνουμε το πρωί συνήθως καθορίζουν την διάθεση που έχουμε για το υπόλοιπο της μέρας.Τι διάθεση να έχει κανείς λοιπόν βλέποντας αυτό το έκτρωμα;
Τα πράγματα είναι πολύ απλά.Αυτοί που θέλουν να ελέγχουν τις μάζες,φροντίζουν να τους βομβαρδίζουν με σκουπίδια.Ως Έλληνες μάλιστα συνηθίσαμε να ζούμε με αυτά.
Πολύ εύστοχα ο μεγάλος μας μουσικοσυνθέτης Μάνος Χατζηδάκης είχε πεί:

'Από την ώρα που ο Frankenstein γίνεται στόλισμα νεανικού δωματίου, o κόσμος προχωράει μαθηματικά στην εκμηδένιση του. Γιατί δεν είναι που σταμάτησε να φοβάται, αλλά γιατί συνήθισε να φοβάται.'

Η πνευματική ένδοια μας ως Έθνος λοιπόν αντανακλάται πάνω σε τέτοιους είδους κατασκευάσματα.
Το πρόβλημα δεν είναι πως δεν υπάρχουν αξιόλογοι καλλιτέχνες.Σίγουρα υπάρχουν αλλά δυστυχώς είναι παραγκωνισμένοι.Η οικονομική άρχουσα τάξη καθώς και η πνευματική άρχουσα τάξη,θα δώσουν βήμα και θα προβάλουν τους καλλιτέχνες που αντανακλάνε το πνευματικό τους επίπεδο.
Έστι λοιπόν ο τεμπελχανάς ατάλαντος,που δεν δούλεψε ποτέ στην ζωή και το έπαιζε καλλιτέχνης για να την σκαπουλάρει,αν βρεί κάποιον οικονομικά ισχυρό προστάτη έκανε την τύχη του.Οι παπαριές που θα προβάλει σαν τέχνη θα του αποφέρουν χρήματα και θα τύχει προβολής και αναγνώρισης που ούτε στα καλύτερα όνειρα δεν θα φανταζόταν.Οι παρενέργειες της κόκας,η διαστρεβλωμένη σεξουαλικότητα,καθώς και τα ψυχοπαθολογικά του πρόβληματα θα αποτυπωθούν πάνω σε ένα σωρό σκουπίδια που οι εκφυλισμένοι αστοί θα παρουσιάσουν ως τέχνη.Και που φυσικά το πόπολο θα φάει αμάσητη.Γιατί ως γνωστό ο λαός πάντα αντιγράφει την κουλτούρα των αστών,ίσως απο απωθημένο για να τους μοιάσει.Η τέχνη των σαλονιών αντανακλά και την πνευματική καινότητα των θαμώνων αυτών.
Το γλυπτό στο Παλαιό Φάληρο είναι ένα απο τα πολλά τέτοια παραδείγματα (νεο)Ελληνικού μεταπολιτευτικού πολιτισμού.
Αν κάποια μέρα καταφέρουμε να αποτινάξουμε αυτή την σαβούρα απο την πατρίδα μας(πράγμα που πολύ αμφιβάλω),ισως κάποιοι θελήσουν να καταστρέψουμε αυτά τα 'μνημεία'.
Είμαι αρνητικός ως προς αυτό όχι προς σεβασμό στην τέχνη η τους καλλιτέχνες,αλλά για ένα μόνο σκοπό.Όταν η Ελλάδα βρεί τον σωστό δρόμο και παράγει ξανάπολιτισμό και Κάλος,αυτά τα τερατουργήματα πρέπει να υπάρχουν ώστε να μας θυμίζουν πως είχαμε και περιόδους τέτοιας παρακμής στην ιστορία μας και οι νέες γενιές θα τα αντιμετωπίζουν ως παραδείγματα προς αποφυγή.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ:Η δράση κορυφώνεται

Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ:Οι άσκαστες Ναπάλμ του Γράμμου

Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ:Δεν είναι στραβός ο γυαλός σύντροφοι,στραβά αρμενίζουμε....