Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ:Τα ρομαντικά χρόνια






Κατεβήκαμε στο συλλαλητήριο.Πολύς κόσμος,πολλοί μαθητές και μαθήτριες.Θα έλεγε κανείς πως θεωρούμασταν μια γενιά υπνωτισμένη,που το μόνο που την ενδιέφερε ηταν τα ακριβά ρούχα,τα ακριβά κινητά και το πως θα πουλήσουν μούρη.Αυτή η γενιά είμασταν αλλά εμείς αποτελούσαμε φωτεινές εξαιρέσεις.Μπορεί τα παιδιά της ηλικίας μου να είχαν υποστεί την οξεία πασοκίτιδα που είχαν κολήσει απο τους γονείς τους,αλλά υπήρχαν άλλα,που είχαν όνειρα για ένα καλύτερο μέλλον για την χώρα.Μετά το συλλαλητήριο κατευθυνθήκαμε στο συνδικάτο οικοδόμων,για να κάνουμε το συμβούλιο του συντονιστικού.Μίλησα και εγώ και εξήγησα οτι πρέπει να είμαστε προσεχτικοί,γιατί άτομα απο την νεολαία συνασπισμού είχα στήσει τρελές προβοκάτσιες εις βάρος μας.
Η ίδια εικόνα μεταφέρθηκε και απο άλλους συναγωνιστές,αλλά τα περιστατικά ηταν μεμονωμένα.Δυστυχώς για μένα έτυχε να βρίσκομαι σε σχολείο που είχε ισχυρό πυρήνα η ΔΑΜΑΣ.Τους συνέστησα επαγρύπνηση.
Πρίν φύγουμε με έπιασε η καθοδήγηση.Της εξήγησα την κατάσταση.

-Πρέπει αύριο να πάς νωρίς.Θα είμαστε και εμείς έξω.Δεν μπορούμε να τους αφήσουμε να μας λασπολογούν και να πάνε πίσω το κίνημα.
-Πρέπει.Αποκρίθηκα εγώ.Αλλά δεν έχω άτομα να βασιστώ πέρα απο τον Γεώργη.
-Το καταλαβαίνω,αλλά δεν μπορούμε να το αφήσουμε έτσι.
-Δεν λέω οτι θα το αφήσουμε έτσι αλλά είναι δύσκολα τα πράγματα.
-Αύριο το πρωί στο σχολείο σου.

Έτσι λοιπόν αύριο το πρωί κίνησα για το σχολείο.Ο Γεώργης ηταν πιο νωρίς απο μένα.
Σκαρφάλωσα τα κάγκελα και μπήκα.Το κλίμα δεν ηταν ιδιαίτερα θετικό.Αντιθέτως,οι συνήθεις ύποπτοι ψαχνόντουσαν για επεισόδιο.Όσο και να με έκαιγε προσπαθούσα να μην δώσω σημασία.
Όχι απο φόβο για την σωματική μου ακεραιότητα,αλλά επειδή γνώριζα πως επιζητούσαν την σύγκρουση όχι με σκοπό τόσο να την κερδίσουν,όσο για να παρουσιάσουν εμένα ως τραμπούκο και κατά συνέπεια ως εχθρό.Το οτι τελικά δεν έσπασα κάποια μούτρα εκεί μέσα ίσως ηταν λάθος μου.
Μεγαλώνοντας κατάλαβα μια αρχή που διέπει παραδοσιακά την ανθρωπότητα.Και αυτή είναι πως ο κόσμος ακολουθεί πάντα τον ισχυρότερο απο σεβασμό και φόβο.Ακούγεται κυνικό αλλά αυτή είναι η αλήθεια.Λειτουργεί πάντα και είναι γνωστή ως η 'ψυχολογία της αγέλης΄.
Στόχος μου ηταν να οργανωθεί η κατάληψη με κινηματικό πλαίσιο και όχι με χαρακτηριστικά χαβαλέ και αναρχίας.Μιλούσα με ανθρώπους που μιλούσαμε πρίν γίνει η κατάληψη.
Στην αρχή αποκρίνονταν θετικά.Όταν όμως τους πιάνανε οι άλλοι απο φόβο μην απομονωθούν,τότε αλλάζανε στάση.Τα πράγματα ηταν δύσκολα,αλλά δεν ήθελα να τα αφήσω χωρίς μάχη.
Θα είμαι ειλικρινής όχι τόσο απο προσήλωση στον αγώνα,όσο απο δικό μου εγωισμό.
Δεν μπορούσα να χωνέψω πως δεχόμουν τέτοιο πόλεμο και προβοκάτσιες απο ανθρώπους που πρίν γίνουν όλα αυτά,είχαμε νορμάλ σχέσεις(τουλάχιστον με τους περισσότερους).Αν έκανα πίσω θα αισθανόμουν πως αυτοί νικήσανε.Επίσης όταν κάποιος περιθωριοποιήται εξαιτίας των ιδεών του,αν πραγματικά ασπάζεται έστω ένα 10% απο αυτά που πρεσβεύει,τότε όχι μόνο δεν πτοείται αλλά φανατίζεται περισσότερο,αισθανόμενος πως είναι τόσο σωστός αγωνιστής που όλοι οι σκάρτοι του επιτίθονται γιατί τον φοβούνται,άρα κατά συνέπεια κάτι κάνει σωστά.

Το ένοιωθα μέσα μου,πλέον είχα περάσει σε άλλο στάδιο.Βλέποντας πως τα πράγματα έχουν πάρει άσχημη τροπή και πως οι άλλοι(πρόεδρας και δαμασίτες)έχουν εδραιώσει την θέση τους,αποφάσισα πως δεν θα δουλέψω με τους πολλούς αλλά με τους λίγους που ηταν ακόμα στο πλευρό μου.
Εγώ,ο Γεώργης και 5-6 άτομα,αποτελούσαμε ένα δυνατό πυρήνα.
Τους έπιασα και τους μίλησα να είναι έτοιμοι για όλα.Θα έπρεπε ο καθένας μας να μπορέσει να μιλήσει σε όλο και περισσότερο κόσμο να εξηγήσει πως κατάληψη δεν κάνουμε για να χάσουμε μάθημα και να κάνουμε χαβαλέ αλλά επειδή οι μεταρρυθμίσεις που μαγειρεύονται στο Υπουργείο Παιδείας,θα είναι ολέθριες και υπονομευτικές τις μελλοντικές σπουδές μας.Τους ενημέρωσα πως σε καμία περίπτωση δεν επιδιώκουμε να μπλεχτούμε σε ξυλίκια αλλά αν απειληθεί η σωματική μας ακεραιότητα,να μην διστάσουμε να ανταποδώσουμε.Για να τους ενθαρύνω και να φτιάξω το ηθικό,τους είπα πως σε περίπτωση που χρειαστεί να πλακωθούμε,δεν είμαστε μόνοι.Το κόμμα θα απέστελνε  ενίσχυση σε εμάς τα 'επίλεκτα' τμήματα των οικοδόμων.Φυσικά ποτέ το κόμμα δεν μου είπε κάτι τέτοιο,αλλά όταν θές να πείσεις μια ομάδα και να την ενθαρύνεις,μοιραία θα πείς και κάποια ψέμματα.Τελικά δεν χρειάστηκε να κάνουμε και πολλά.Η κατάληψη απο την τρίτη μέρα και μετά είχε πάρει την κάτω βόλτα.Μπάφοι,γαμήσια,εξωσχολικοί και ότι είχε να κάνει με χαβαλέ.
Ενημέρωσα την καθοδήγηση για την κατάσταση.Μετά απο μισή ώρα με πήρε τηλέφωνο:

-Μίλησα με την οργάνωση και μου είπαν,εσύ και οι επιρροές μας να αποχωρήσετε απο την κατάληψη.
-Θα τους αφήσουμε να παίξουν μπάλα μόνοι τους;
-Δεν τους αφήνουμε να παίξουν μπάλα μόνοι τους.Απλά έτσι όπως έκαναν την κατάληψη ας την φάνε στην μάπα.Εμείς θέλουμε σχολεία που να έχουν συγκροτημένη δράση και αιτήματα και όχι μερικούς καμμένους να κάνουν μπαφίδια και μαλακίες.
-Κατάλαβα.Και τώρα;
-Τώρα μαζί με τους δικούς σου,θα συμμετέχετε στο πανελλαδικό συντονιστικό που θα γίνει στην Γκράβα σε 2 μέρες.Θα εκπροσωπήσετε το σχολείο σας.
-Καλώς.



Μετά απο δύο μέρες πήγαμε στην Γκράβα.Αντιπρόσωποι συναγωνιστές είχαν έρθει απο όλη την Ελλάδα για να μετέχουν του ιδιότυπου αυτού συμβουλίου.Ήταν κάτι ιδιαίτερα ευχάριστο να βλέπεις παιδιά απο όλη την Ελλάδα να ανταλλάσουν απόψεις και να έχουν όρεξη να παλέψουν.Μας είχαν χαρακτηρίσει επανελλημένα γενιά της βλακείας και γενιά που όλα τα βρήκε αίτημα.Σε γενικές γραμμές δεν είχαν άδικο.Αλλά δεν είμασταν όλοι έτσι.Και πραγματικά η εμπειρία μου εκείνη την μέρα μου έδωσε κουράγιο και αισιοδοξία.Όποιος είχε παραστεί την μέρα εκείνη θα καταλάβαινε πως η γενιά μας ετοιμάζοταν να διαδραματίσει έναν σημαντικό ρόλο στο μέλλον αυτής της χώρας.Υπήρχε διάχυτη αισιοδοξία και αυτό το έβλεπες απο τις πορείες,τις συζητήσεις,τα βλέμματα μέχρι και τα συντονιστικά.
Την ώρα που περίμενα να μιλήσω και εγώ αντιπροσωπεύοντας το σχολείο μου,έκανα τις ασκήσεις των αρχαίων για το φροντιστήριο σε ένα τσιμεντένιο παγκάκι.Ο αγώνας αγώνας όπως και η εκπλήρωση  του στόχου μου να πετύχω στις πανελλήνιες εξίσου σημαντική.

-'Κοίτα γκομενάκια που έχουν έρθει.Είναι όλα τους το ένα καλύτερο απο το άλλο.'Με διέκοψε μια φωνή.Ήταν του Γεώργη.
-Βλέπεις που στα λέω.Πέστα στο μαλάκα τον Μένιο που μας βγήκε αντεπαναστάτης....
-Του έπεσε βαριά η χυλόπιτα απο την φίλη της Ανθής.
-Έλα ρεεεε!Για αυτό και αυτή η μεταστροφή.Τόσο καιρό το έπαιζε φίλος της οργάνωσης για να γαμήσει;Ε τον μπαγάσα...Μετά απο αυτό δεν του κρατάω κακία.

'Ηρθε η σειρά μου να μιλήσω.Μέσα σε 2 λεπτά απέστειλα χαιρετισμό στα σχολεία που είχαν έρθει και συνέστησα επαγρύπνηση για προβοκάτσιες και για την υπονομευτική δράση της ΔΑΜΑΣ.
Ήρθε η ώρα να φύγουμε.Κοίταζα τις κοπελιές.Είχε δίκιο ο Γεώργης.Ήταν οι περισσότερες πολύ όμορφες και γεμάτες ενέργεια.Τις παρατηρούσαμε για λίγο.Μια απο αυτές,μια ξανθιά κοπέλα με ωραίο πρόσωπο και στρογυλλά μάγουλα μου χαμογέλασε.
Της χαμογέλασα αμήχανα και εγώ.Ήταν πολύ γλυκιά.

-Γειά σου είμαι η Ιωάννα.
-Γειά είμαι ο Μάριος.Απο ποιό σχολείο είσαι;
-Γειτονάκια είμαστε.Έρχομαι απο το 4ο Νέας Σμύρνης.Ώραία τα είπες πρίν.
Είμαι και εγώ συντρόφισσα και μου είπε η Βάσω για αυτά που έγιναν στο σχολείο σου.Σε θαυμάζω για το θάρρος σου.
-'Δεν έκανα και τίποτα σπουδαίο.'Αποκρίθηκα αμήχανα εγώ.
-Να είσαι σε ένα σχολείο σφυγκοφωλιά δεν είναι μικρό πράγμα
-Τι να κάνω συμβαίνουν αυτά.
-Θα σε ξαναδώ έτσι δεν είναι;
-Εννοείται!
-Τι βλέπω ρίξαμε γκομενάκι;Ηταν η φωνή του Γεώργη με έναν ιδιαίτερα πειραχτικό τόνο.
-Δεν ξέρω θα δείξει..Είναι ωραία κοπέλα αλλά τώρα με τις πανελλήνιες δεν ξέρω αν είμαι για τέτοιες ιστορίες.
-Δεν πειράζει,αν είναι έτσι φέρτη σε μένα και γάμα άμα θές εσύ την Ιστορία και την Έκθεση παρτούζα....
Σκάσαμε και οι δύο στα γέλια με την ατάκα αυτή.






Ο καιρός πέρασε.Οι καταλήψεις αρχίσανε σιγά σιγά να σπάνε.Το ένα σχολείο άνοιγε μετά το άλλο.
Δεν υπήρχε λόγος να συνεχίσουμε.Η υπουργός παιδείας είπε πως παγώνει τις διαδικασίες για την τροποποιήση του άρθρου 16.Είχαμε κατά κάποιο τρόπο νικήσει!!!
Παρά τις δυσκολίες αισθανόμουν περήφανος.Μπορεί τελικά τον έλεγχο του σχολείου να τον πήρανε οι παπάρες,αλλά τουλάχιστον είχα την εντύπωση πως η όλη αυτή ιστορία που κράτησε δεν κράτησε 10 μέρες είχε αποφέρει αποτελέσματα.Ήταν μια πολύτιμη εμπειρία που μου είχε δώσει να καταλάβω πως μόνο η ιδεολογία και ο ενθουσιασμός δεν είναι αρκετά για να επιτυχημένο κίνημα.Κάθε κίνημα δεν έχει εχθρό μόνο την κυβέρνηση αλλά και ομάδες που έχουν παρόμοια ετύματα και ιδεολογία με αυτή που ανήκεις εσύ και που θα μπούν σε έναν θανάσιμο αγώνα,για το ποιός θα είναι ο κυριάρχος εκπρόσωπος τον αρχών αυτών.Καραδοκούν προβοκάτσιες και ύπουλα μαχαιρώματα.
Για καλή μου τύχη μέχρι τότε πίστευα πως αυτά θα τα περιμένω μόνο απο τους εχθρούς του
 κόμματος.
Οι σκέψεις αυτές με είχαν αλλάξει.Πλέον δεν αντιμετώπιζα τον Στάλιν ως μια αρνητική φιγούρα,αλλά ως έναν παρεξηγημένο ηγέτη.Ένα γεγονός όμως θα με έκανε να γίνω καθαρόαιμος Σταλινικός.
Περίπου 1 μήνα μετά τις καταλήψεις έγιναν οι εκλογές του 15μελούς.Όπως ηταν φυσικό λόγο της προσωπικότητας αλλά και της δράσης μου,ήμουν μεταξύ αυτών που αποτελούσαν φαβορί για μια θέση ανάμεσα στους 15.Το ίδιο περίμενα και εγώ.Οι εκλογές έγιναν Παρασκεύη.Την Δευτέρα βγήκαν τα αποτελέσματα.Σε σύνολο 201 μαθητών που ψηφίσαν είχα πάρει 49 ψήφους,γεγονός που με έβαζε στην 16η θέση.Τι είχε γίνει;Περίμενα με βάση τον κόσμο που ήξερα οτι στη χειρότερη περίπτωση θα ήταν γύρω στους 60.Τόσο λάθος είχα υπολογίσει.Δεν θα πώ πως δεν στενοχωρήθηκα αλλά το προσπέρασα,έχοντας σοβαρότερα θέματα να με ανησυχούν,όπως το πως θα καλύψω την ύλη των Πανελληνίων.Το θέμα θα είχε ξεχαστεί εντός 1-2 μερών,αν μια κοπέλα που ηταν στην εφορευτική δεν με έπιανε στο σχόλασμα:

-Μάριε μπορείς λίγο να σου μιλήσω;
-Ναί πές μου τι συμβαίνει;
-Δεν ξέρω πως να στο πώ,αλήθεια δεν ξέρω γιατί σου μιλάω αυτή την στιγμή,ούτε σε πολυχωνεύω γιατί είσαι κουκουες,αλλά με πνίγει το δίκιο.Σου παίξανε πουστιά.
-Τι εννοείς;
-Έγινε νοθεία στις εκλογές.Πετάξαν στα σκουπίδια τουλάχιστον καμιά 20αριά δικές σου ψήφους.
-ΜΙΛΑΣ ΣΟΒΑΡΑ;Αν κάνεις πλάκα δεν είναι η κατάλληλη ώρα.
-Γιατί να κάνω πλάκα;Δεν είμαι τέτοιο άτομο.Στην οικογένεια μου οι περισσότεροι είναι στρατιωτικοί και είμαστε όλοι δεξιοί.Αλλά ο πατέρας μας έμαθε να είμαστε τίμιοι.Αυτό που έγινε σε εσένα δεν ηταν σωστό.
-Τι ακριβώς έγινε και γιατί το έκαναν;
-Θα σου πώ.Ο Δημήτρης είχε τις περισσότερες ψήφους θα έβγαινε ούτως η άλλως.Απλά ήθελε μέσα στο 15μελές να βάλει όλους τους φίλους του,για να κάνει κουμάντο αυτός.Εσένα δεν σε ήθελαν να μπλέκεσε στα πόδια τους.
-Αυτά τα είπες στην διευθύντρια;
-Τα έχω πεί.Αύριο θα πέσουν κεφάλια.
-Καλά εσύ όταν γινόταν αυτό γιατί δεν έκανες τίποτα;
-Εγώ και οι άλλες κοπέλες φοβόμασταν.Είχαν βάλει στην εφορευτική 3 δικούς τους.Αυτοί τα έκαναν όλα.
-Καλώς!Σε ευχαριστώ πολύ,η στάση σου πραγματικά είναι αξιέπαινη.Δεν θα πώ τίποτα για αυτή μας την συζήτηση,θα περιμένω να δώ τι θα γίνει αύριο.

Την επόμενη μέρα ήμουν πολύ περίεργος να μάθω τι θα γίνει.Έτσι λοιπόν μετά την προσευχή περίμενα να ακούσω μια ανακοίνωση για το περιστατικό.Η διευθύντρια μετά απο ένα δίλεπτο μάθημα περί δημοκρατίας και ηθικής,ανακοίνωσε οτι όλα τα μέλη της εφορευτικής θα τιμωρηθούν με δίμερη αποβολή,λόγω παρατυπιών κατά την διάρκεια της καταμέτρησης ψήφων.
Το υπάρχον 15μελές ισχυεί κανονικά.Ανάμεσα σε αυτούς που τιμωρήθηκαν και η κοπελιά που μου είπε την αλήθεια.
-Η αλήθεια πληρώνεται τελικά.Μουρμούρισα
Αισθανόμενος άσχημα πήγα και βρήκα την διευθύντρια.Της παραπονέθηκα για την απόφαση της τιμωρίας όλων όσων ηταν στην εφορευτική επιτροπή καθώς και για το γεγονός πως δεν έγιναν επαναληπτικές εκλογές.

-Μάριε μου,αν γίναν αυτά στις κανονικές σκέψου στις επαναληπτικές τι θα γίνει.
-Μα έτσι αφήνουμε το άδικο να περάσει.
-Δεν είναι έτσι.Αυτοί που έφταιγαν τιμωρήθηκαν.Απο εκεί και πέρα...
-Δεν τιμωρήθηκαν οι πραγματικοί ένοχοι όμως.
-Τιμωρήθηκαν τα πιόνια τους όμως.
-Κατάλαβα.Διαφωνώ με αυτή την πρακτική και θεωρώ πως δίνετε άσχημο παράδειγμα.Ας είναι εγώ ξέρω πως κανονικά είμαι στο 15 μελές καθώς και αυτοί που με ψηφίσανε.
Αυτά είπα και έφυγα.Έβραζα απο οργή.Αισθανόμουν τόσο μίσος και απέχθεια για τους κρυφοσυριζαίους,τον πρόεδρα και τα τσιράκια του.Ένας εκ των οποίων έκανε την νοθεία ηταν και ο Άλκης,ο μαλάκας εκείνος ενώ παλαιότερα ήμασταν φίλοι με είχε βρίσει την πρώτη μέρα τις κατάληψεις για τα συνθήματα στον τοίχο.
Την επόμενη μέρα τον είδε να μπαίνει στο σχολείο.Γύρισε και με κοίταξε με ένα βλέμμα χαιρέκακης ηλιθιότητας και ειρωνίας.Τον κοίταζα με μίσος.Δεν θυμάμαι πόσο απαίσια πράγματα αισθάνθηκα για εκείνον εκείνη την στιγμή.Ούτε θέλω να προσπαθήσω να τα ξαναθυμηθώ.Πήγα σπίτι και κλωτσούσα ότι υπήρχε ουρλιάζωντας.
-Έκανα τόσα πολλά,πάλεψα και για αυτούς τους μαλάκες όχι μόνο για μένα,για μια καλύτερη παιδεία.Και το ευχαριστώ ηταν να μου την φέρουν έτσι;
-Είδες που στα λεγά Μάριε.Αποκρίθηκε ο πατέρας μου.Έχασες πολύ χρόνο για τα διαβάσματα σου για να κάνουν κάποιοι άλλοι το κομμάτι τους.
-Ήμουν ηλίθιος.Πήγα με καλές προθέσεις και με γάμησαν.Ξέρω τι φταίει!!!Αν είχα μπεί με σκοπό να τους πηδήξω θα έβλεπες τι θα γινόταν.Μόνο ο Στάλιν ηταν μάγκας και γαμούσε και έδερνε.
-Τι είναι αυτά που λές;Τι σχέση έχεις εσύ με αυτό τον δολοφόνο;
-Καλά τους έκανε.

Ναί!Ηταν γεγονός.Ο Στάλιν απο μια αρνητική φιγούρα του κομμουνιστικού κινήματος,σε εκείνη την κολυμπήθρα του Σιλωάμ που λεγότανε σχολείο ξεπλύθηκε,αποκαταστάθηκε και έγινε ο επίγειος θεός μου.Ήξερα πως με τον Σταυρό στο χέρι θα ψωλοεισπράξω.Έπρεπε να γίνω σαν αυτόν άμα ήθελα να υπερισχύσω εγώ και οι ιδέες μου.

Ο καιρός περνούσε.Ήμασταν κοντά Χριστούγεννα πρίν κλείσουν τα σχολεία.Ο Γεώργης ήρθε με ένα χαρακτηριστικό χαμόγελο και μου λέει:
-Δεν θα φανταστείς τι βρήκα...Τι βρήκες;Βρήκα ένα βίντεο της συντρόφισσας Ηλέκτρας να την γαμάνε απο τον κουωωωλόοοο!!!!
-Έλα ρε σοβαρά;Δεν σε πιστεύω δείξτο μου,μπορεί να είναι κάποια που της μοιάζει.
-Ορίστε.
Πράγματι ηταν αυτή.Πηδιόταν στις τουαλέτες και κάποιος τραβούσε με το κινητό του απο πάνω.Δεν ξέρω αν γινόταν με την έγκριση της η όχι.
-Είναι απο την περίοδο των καταλήψεων,μου είπε αυτός που το έστειλε.
-Σαν δεν ντρέπεται αποκρίθηκα εγώ.
Ήμουν σε δίλειμμα.Να το αναφέρω στο κόμμα η να το αφήσω να περάσει.Απο την μια θεωρούσα πως ηταν απαράδεκτο να βγαίνει έξω τέτοια εικόνα και απο την άλλη δεν ήθελα να είμαι ο ρουφιάνος.Το άφησα και πέρασε..Άλλωστε είχα σπουδαίοτερα πράγματα να κάνω.Να εντάξω τον Γεώργη στην ΚΝΕ,πράγμα που έγινε σύντομα την τελευταία μέρα πρίν κλείσει το σχολείο και φυσικά να περάσω στην σχολή προτίμησεις μου.
Μια φωνή μέσα μου ψιθύριζε:
-Τώρα είναι ο μεγάλος αγώνας.Πρέπει να επικεντρωθώ στον στόχο μου.Και έννοια σας συνασπισμένοι και λοιπά σκατά.Έτσι και με το καλό περάσω εκεί που θέλω θα σας γαμήσω πατόκορφα.Ο Στάλιν θα μοιάζει αγγελούδι μπροστά μου.....





 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ:Η δράση κορυφώνεται

Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ:Οι άσκαστες Ναπάλμ του Γράμμου

Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ:Δεν είναι στραβός ο γυαλός σύντροφοι,στραβά αρμενίζουμε....