Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ: 'Το πρώτο αίμα'





Πρίν μπώ στη διαδικασία να αναφερθώ στις καταλήψεις του 2006 και το πρώτο αίμα,θα σταθώ σε μερικά γεγονότα μεταξύ του καλοκαιριού και των καταλήψεων.
 Ένα απο αυτά είναι η πρώτη μου φορά που πήγα στο φεστιβάλ της ΚΝΕ.Μια εμπειρία που έχω άρρηκτα συνδιάσει ως μια απο τις πιο όμορφες εφηβικές μου αναμνήσεις.Πήγα μαζί με τον Θανάση(που δεν γράφτηκε ποτέ τελικά στην ΚΝΕ ),τον Μένιο και τον Γεώργη.Κόσμος,όμορφες παρουσίες,συγκροτήματα μια υπέροχη ατμόσφαιρα.Οι μουσικές της μαθητικής σκηνής χόρευαν ρυθμικά με νεαρά πρόσωπα αγοριών και κοριτσιών που πάλευαν για έναν καλύτερο κόσμο.Περίμενα καρτερικά μέχρι να βγούν οι 'θεοί.
Επρόκειτο για το ιστορικό ελληνικό ρόκ συγκρότημα Μagic de Spell.Η βραδυά ηταν φανταστική!!!Επιστέψαμε μαζί με τον Μένιο και τον Γεώργη χαράματα σπίτια μας,έχοντας ζήσει ένα απο τα πιο όμορφα βράδυα μας.

Λίγα λόγια για τον Γεώργη:
Ο Γεώργης ηταν ένα  παιδί εξηγημένο,πολύ καλός μπαλαδόρος,δεν είχε ιδιαίτερη γνώση απο πολιτική,αλλά είχε αρχίσει να βλέπει με περιέργεια την ενασχόληση μου με την ΚΝΕ.
Στην κατεύθυνση καθόμασταν μαζί και όπως και στο φροντιστήριο επί ένα χρόνο κωλοβαρούσαμε ασύστολα.Τις τάξεις τις είχαμε μετατρέψει σε καφενείο.Ο καθηγητής/α παρέδιδε και απο κάτω εμείς διαβάζαμε ο ένας Οδηγητή και ο άλλος την Πράσινη(ο Γεώργης είχε ένα κακό καθώς ηταν αρρωστάκι βάζελος).
Μια μέρα μου ζητάει να αλλάξουμε και διαβάζει τον Οδηγητή.Μετά απο ένα πεντάλεπτο ξεφύλλισμα μου πετάει την εξής ατάκα:
-Δεν λέω καλή η εφημεριδούλα αλλά για την πανάθα δεν λέει κάτι μέσα.......
-Ρε μαλάκα δεν παλεύεσαι...

Ο καιρός περνούσε και την περίοδο που άρχισα να σοβαρεύω με το σχολείο(Μαϊος 2006),άρχισε και αυτός να σοβαρεύει με την ιδεολογία που πρέσβευα.Άρχισε να κόβει οικονομικές ενισχύσεις και να διαβάζει Οδηγητή και Ριζοσπάστη,γνωρίζοντας πως δεν θα βρεί μέσα αθλητικά.Την ίδια περίοδο ο Μένιος ο τρίτος της παρέας είχε αρχίσει να πηγαίνει σε κάθε εκδήλωση του ΚΚΕ μαζί μου.
 Ηταν πιθανό νέο μέλος.Έβλεπε με ενθουσιασμό την οργάνωση.Ο κύκλος μου πλέον έτοιμος να κοκκινίσει και φυσικά όχι απο ντροπή.
Ως κνίτης δεν μπορώ να πώ πως ήμουν φανατικός.Φυσικά και δεν είχα μπεί για πλάκα στην οργάνωση,αλλά σε κάποια πράγματα διαφωνούσα.Ένα απο αυτά ηταν ο σύντροφος Στάλιν.
Δεν τον έβλεπα με καλό μάτι,καθώς είχα διαβάσει για τις διώξεις που είχε κάνει εναντίον των Ποντίων.
Μπαίνουμε λοιπόν στο νέο σχολικό έτος,με εμένα να έχω εγκαταλείψει τα όνειρα να γίνω στρατιωτικός και να έχω μπεί για τα καλά στο χορό των πανελληνίων.
Αρχές Οκτώβρη και κάτι φαίνεται πως ταράζει την μέχρι τότε ηρεμία που επικρατούσε.
Τα πράγματα αγρίευαν καθώς στη Βουλή συζητούσαν την αναθεώρηση του άρθρου 16.Με την αναθεώρηση αυτή θέλανε να δημιουργήσουν ιδιωτικά πανεπιστήμια,κάτι που πολύ πιθανό να άνοιγε την πόρτα για την συνολική ιδιωτικοποίηση της ανωτάτης εκπαίδευσης.Ένα απόγευμα σε ένα διάλειμμα απο το φροντιστήριο βλέπω στην είσοδο δύο κοπέλες να περιμένουν.Δεν της είχα ξαναδεί.Μου κάνουν νεύμα και έρχονται πρός το μέρος μου.
Ήταν απο την οργάνωση.Φοιτήτρια θεολογίας η μια,για την άλλη δυστυχώς δεν θυμάμαι τίποτα.
Η της θεολογικής η Βάσω μου ανακοίνωσε πως είναι η νέα μου καθοδήγηση και με ενημέρωσε για τις εξελίξεις.

-Στον χώρο της παιδείας,δίνουμε μια σπουδαία μάχη,θα πρέπει να είσαι σε ετοιμότητα.
Μίλα σε κόσμο και πάρε εδώ και φυλλάδια να τους ενημερώσεις.
-'Θα κάνουμε κατάληψη;' την ρώτησω με μια φωνή που πρόδιδε ανυπομονησία και ενθουσιασμό
-Δεν ξέρω σύντροφε,άμα χρειαστεί θα κάνουμε και θα πρέπει εσύ να πρωτοστατήσεις σε όσα θα γίνουν εκεί.Γνωρίζεις πως στο σχολείο σου έχεις άλλες δύο συντρόφισες;
-Ξέρω την Ανθή,αλλά ποιά άλλη είναι στην οργάνωση;
-Θα την γνωρίσεις και αυτή.Εσείς οι τρείς μαζί με τις επιρροές σας θα πρέπει να βγείτε μπροστά και να επωμιστείτε ότι προκύψει.
-Ασφαλώς απάντησα εγώ.

Έτσι την επόμενη έχω αρχίσει να πιάνω τον κύκλο μου να τον προετοιμάζω για τις εξελίξεις.
Οι συζητήσεις είχαν αρχίζει να ανοίγονται και πέρα απο τον κύκλο μου.
Τα φυλλάδια που διακινούσα ηταν του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αττικής(ΣΑΣΑ),το οποίο ηταν και το μαθητικό συνδικαλιστικό παρακλάδι της ΚΝΕ.Μπορούσε να συμμετέχει όποιος ήθελε και ας μην ηταν ΚΚΕ,αλλά σαφώς και αποτελούσε αναπόσπαστο τμήμα του κόμματος.
Την συζήτηση μας άκουσε ο Περικλής.Ήρθε και μου μίλησε μαζί με έναν άλλο φίλο του για τις εξελίξεις στην παιδεία και την προοπτική κατάληψης.Μου είπε πως ξέρει πως είμαι στην ΚΝΕ με την οποία δεν θέλει να έχει πολλά πολλά.Επειδή όπως είπε εκτιμούσε εμένα,θέλησε να συζητήσουμε την προοπτική μια ακομμάτιστης και ανεξάρτητης δράσης.
Δώσαμε ραντεβού μετά το σχολείο το απόγευμα λίγο πρίν το φροντιστήριο.
Εκεί συνάντησα τον Περικλή και άλλα δύο παιδιά.Μου συστήθηκαν πολιτικά πως ανήκουν σε μια παράταξη με το όνομα ΔΑΜΑΣ.Δεν θυμάμαι τα αρχικά(δεν μας ΔΑΜΑΣ λέω εγώ;)
Μου είπαν πως πρέπει να κρατήσουμε μακρυά τα κόμματα απο τα σχολεία και να δράσουμε ακηδεμόνευτα για τους μαθητές.Με κάλεσαν να συνεργαστώ μαζί τους,με αντάλλαγμα να μπώ στην πανελλήνια συντονιστική επιτροπή αυτού του ΔΑΜΑΣ...
-Ακούστε να δείτε παιδιά,οτι ανήκω στην ΚΝΕ δεν το έκρυψα ποτέ.Το ΣΑΣΑ ομως δεν είναι της ΚΝΕ,αλλά το συντονιστηκό των μαθητών απο το 1998 που γινόντουσαν και οι μεγάλες καταλήψεις για την παιδεία.Γιατί θέλετε να δράσετε ξεχωριστά;Ελάτε δεν είναι απαραίτητο να είστε κομμουνιστές.
-Μάριε είμαστε ανένταχτοι αριστεροί,δεν θέλουμε πατρωναρίσματα.Άμα έρθουμε με το ΣΑΣΑ θα χρωματιστούμε.
-Μάγκες δεν γίνεται αλλιώς,χρειάζεται μαζικότητα.
-Δεν υπάρχει περίπτωση.
-Καλώς δεν έχω σκοπό να σας πείσω.Απλά ενωμένοι μπορούμε καλύτερα.
-Μπορούμε να είμαστε ενωμένοι και χωρίς χρωματισμούς.Όπως και να έχει επειδή σε εκτιμάμε σαν άνθρωπο και επειδή θέλουμε ενότητα της αριστεράς οτι και να γίνει θα συνεργαστούμε.Άλλωστε πρέπει να αποφύγουμε τα λάθη του παρελθόντος και να πάμε μπροστά.
-Παιδιά όλοι μας για το ίδιο αγωνιζόμαστε αλλά απο άλλες οργανώσεις.Προτείνω να κρατήσουμε επαφή και οτι γίνει να είμαστε μαζί.
-Και εμείς αυτό θέλουμε Μάριε.

Η συνάντηση αυτή κράτησε περίπου μισή ώρα.Με το που τελείωσε έφυγα βιαστικά για το φροντιστήριο να μην χάσω το μάθημα.Αν και δεν πίστευα στον όρο αριστερά,ήθελα να πιστέψω πως ήμουν σύνδεσμος μεταξύ του κόμματος και άλλων ανθρώπων που άνηκαν σε ανεξάρτητα κινήματα.
Στο φροντιστήριο συνειδητοποίησα πως και τα υπόλοιπα σχολεία της συνοικίας προετοιμαζόντουσαν για λουκέτα.
Οι συζητήσεις δίνανε και πέρνανε μεταξύ οπαδών των καταλήψεων και αυτών που ηταν ενάντια στις καταλήψεις.
Ήταν παρασκεύη.
Η κατάληψη πιθανώς θα γινόταν μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
Την δευτέρα στο σχολείο στην είσοδο έρχεται και με πιάνει η Ηλέκτρα.Η κοπέλα αυτή ηταν στο ίδιο σχολείο με εμένα.Όμορφη σχετικά και έξω καρδιά αλλά είχε την φήμη της πουτσόβιας στο σχολείο.Ακουγόντουσαν ιστορίες και ιστορίες.Εγώ δεν έδινα σημασία,αν και να είμαι ειλικρινής οι φήμες που άκουγα μου έβγαζαν μια ψιλοαντιπάθεια στο πρόσωπο της.
-Σύντροφε μου αποκρίνεται.
-Ώστε  εσύ είσαι η συν....
-Πάμε πιο εκεί να τα πούμε εδώ μας ακούνε.

Με πέρνει παραπέρα,αλλά τα βλέμματα της παρέας μου(και όχι μόνο)έχουν καρφωθεί πάνω μας.
Πονηρές φάτσες με κοιτάζουν απο μακρυά και μου κλείνουν το μάτι.
Το τι σκεφτόντουσαν δεν χρειάζεται και πολλή φαντασία.
-Έχω μιλήσει και με την Aνθή αλλά αυτή είναι αλλού.Γενικά μου τα λέει περίεργα τελευταία
εσένα τι λένε οι δικοί σου;
-Οι δικοί μου;
-Ναί οι επιρροές σου.Ο κύκλος σου ο κόσμος που μιλάς.
-Τα παιδιά γουστάρουν κατάληψη,αλλά ένας Θεός ξέρει αν γνωρίζουν για ποιο λόγο να γίνει.
-Να είσαι έτοιμος.Η αδερφή μου θα έρθει να μας δώσει ανακοινώσεις να της μοιράσουμε σήμερα.
Θα είναι μαζί και η Βάσω η καθοδήγηση σου.
-Οκ.

Πήγαμε στο μάθημα.Για την Ανθή το ψιλιαζόμουν πως είχε παρέδωσε,αλλά δεν την είχα πετύχει σε καμία απο τις 2-3 ΟΒ(μαζώξεις) που είχα πάει ως τότε.
Την έπιασα και της μίλησα.Η Ανθή ηταν το συμπαθητικό φρικιό του σχολείου.
Πολύ μέταλ φάση,είχε και συγκρότημα.
Δεν φάνηκε πολύ ζεστή.Απο όσο κατάλαβα ήθελε να κόψει λάσπη απο την οργάνωση.'Αρχισε τις δικαιολογίες.Δεν έδωσα σημασία.

Στο πρώτο διάλλειμα πιάνω τον Γεώργη και τον Μένιο και τους απευθύνομαι.
-Παιδιά αν χρειαστεί να κλείσω το σχολείο μπορώ να υπολογίζω σε εσάς;
-Μέσα!Φώναξε ο Γεώργης  γεμάτος ενθουσιασμό.'Να το κλείσουμε το μπουρδέλο!!!'
-Ρε μαλάκα δίνουμε πανελλήνιες σοβαρέψου,ο Γεώργης έχει την μπάλα στα αρχίδια του δεν τον νοιάζει να περάσει κάπου,εγώ και εσύ τι θα κάνουμε,αποκρίνεται ο Μένιος.
-Ρε Μένιο,το βλέπεις θέλουν να γαμήσουν την παιδεία περισσότερο θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια;
-Αυτές τις μαλακιές σου λένε στην ΚΝΕ;
-Μα εσύ γούσταρες την οργάνωση πως μιλάς έτσι τώρα;
-Τους γούσταρα μέχρι να τους καταλάβω
Απο την άλλη εγώ προσπαθούσα να καταλάβω την μεταστροφή 180 μοιρών του Μένιου.Δεν θα αργούσα να λάβω την απάντηση.










Στο τρίτο διάλλειμα οι συντρόφισες ήρθαν να μας μοιράσουν υλικό.Εγώ η Ηλέκτρα και οι τρείς εξωσχολικές συντρόφισσες μιλούσαμε έξω απο την κύρια είσοδο.Ξαφνικά η διευθύντρια του σχολείου εμφανίζεται.
-Όταν κλείνετε ένα σχολείο ανοίγετε μια φυλακή,αποκρίθηκε και κατάσχεσε το υλικό.
-Φέρτε το υλικό πίσω δεν έχετε δικαίωμα,φώναζαν οι συντρόφισσες.
Ανένδοτη
Μέχρι εκεί δεν μπορώ να της καταλογήσω κάτι φοβερό,όσο και αν κατάσχεση του υλικού ηταν χοντροκομμένη ενέργεια.
Τα πράγματα δυναμίτησε η επόμενη ενέργεια της που ηταν να καλέσει την αστυνομία και να συλλάβει τις συντρόφισσες.
Αυτή η αλλόκοτη ενέργεια ηταν στην ουσία και το λουκέτο που έβαζα στο σχολείο.
Με φώναξε στο γραφείο και με ήρεμο ύφος μου εξήγησε πως σεβότανε τις αντιλήψεις μου αλλά να υπάρξη δράση κομμάτων στο σχολείο με παρέμβαση εξωσχολικών δεν θα το επιτρέψει.
Σε ήρεμο τόνο και εγώ της απαντώ πως και η ίδια μπορεί να πιστεύει οτι θέλει αλλά δεν μπορεί έτσι απλά να καλεί την αστυνομία να μπουζουριάζει κόσμο μόνο και μόνο επειδή μοίραζαν κομματικό υλικό.
Η συζήτηση έληξε.Είχα καταλάβει πως πλέον τα πράγματα είχαν αρχίσει να ξεφεύγουν.Όπως έβγαινα απο το γραφείο της άκουσα φωνές και είδα κόσμο να έρχεται πρός τα εκεί,κάποιοι εκ των οποίων κρατούσαν κάμερα.Μέλη του ΚΚΕ μαζί με 2 βουλευτές και το συνεργείο του 902 εισήλθαν στο σχολείο σαν τον Κόκκινο Στρατό στο Βερολίνο.Φωνές και κακό.Οι υπόλοιποι καθηγητές απο τα γραφεία τους έτρεξαν να δούν τι γίνεται.Ένας πανζουρλισμός.
Φυσικά όπως ηταν φυσικό το σπίτι μου δέχτηκε τηλεφώνημα απο το σχολείο,το οποίο ενημέρωνε για το χάος που είχα 'προκαλέσει'.
Ήταν η ώρα να βρεθώ αντιμέτωπος με τους γονείς μου.

-Βλάκα!Ηλίθιε!Πάς να τα καταστρέψεις όλα!!!!Που πάς και μπλέκεις!!!Θα στη φυλάνε μετά απο αυτό που τους έκανες!!Δεν θα μπορέσεις ούτε στα ΤΕΙ..εντόμου να περάσεις.
-Άκουσε πατέρα δεν έκανα κάτι κακό.Τα πράγματα στην παιδεία πάνε κατά διαόλου.Θές δηλαδή να περάσω σε μια σχολή και μετά να πληρώνεις δίδακτρα;
-Αυτά σου λένε οι φωστήρες του κόμματος;Και τώρα που λέμε κόμμα,πως σου ήρθε και γράφτηκες στην ΚΝΕ;Ξέρεις τίποτα απο δουλειά και εργασία;
-Αν ξέρω λέει...Ξυπνάω 7:30,8:00 είμαι στο σχολείο απο το οποίο σχολάω στης 14:00.Τρώω,λαγοκοιμάμαι και μετά πηγαίνω 16:00 φροντιστήριο απο το οποίο σχολάω στις 21:00 διαβάζω μέχρι της 12:00 και μετά ξυπνάω και πάλι απο την αρχή.Πίστεψε με όχι μόνο ξέρω,αλλά είμαι και απο τους πιο σκληρά εργαζόμενους.
-Κοίτα ρε που μου πουλάει και μούρη.Ρε σύ ξέρεις πως τώρα θα σου κάνουν φάκελο και θα σε στιγματίσουν;Θα θές να πάς στρατό και θασε στείλουν κατευθείαν στον Έβρο.
-Μα πατέρα στον Έβρο θέλω να υπηρετήσω και εγώ την θητεία μου τι είμαι καμιά αδερφή να κάνω Αθήνα;
-Α είσαι τελείως μαλάκας,δεν θα βγάλω άκρη μαζί σου.Κόψε το λαιμό σου ρε!!!Εγώ οτι είχα να σου πώ στο είπα.
-Ηρέμησε μην του μιλάς έτσι,ακούγεται η μητέρα μου.
-Πως να μην του μιλάω έτσι;Του έχουν πάρει οι κουκουέδες του έχουν γεμίσει τα μυαλά και τον έχουν κάνει τον αχυράνθρωπο τους για να γίνουν αυτοί μια μέρα μεγαλοσυνδικαλιστές και βουλευτές εις βάρος του δικού μας του βλάκα.Θα γελάνε πίσω απο την πλάτη σου ρεεε!!!!

Μέχρι εκείνη την στιγμή είχα αντιμετωπίσει με απόλυτη ψυχραιμία εκείνο το μικροαστικό κρεσέντο του πατέρα μου.Το γεγονός όμως πως με έβγαζε ηλίθιο και τον μαλάκα της υπόθεσης,ηταν αυτό που με εξόργισε πραγματικά

-Και τι θα γίνω ρε!!!!Μικροαστός σαν και σένα Πασόκε!!!!Καταστρέψατε την Ελλάδα και μιλάτε!!!Πουλήσατε τα Ίμια,προδώσατε τον Οτσαλάν,είπατε ναί στο σχέδιο Ανάν...
-Αυτές τις εξυπνάδες να τις πείς στον Περισσό,όταν θα έχεις πάρει τα αρχίδια μου στις πανελλαδικές με τις μαλακίες σου είπε με ένα χαιρέκακο χαμόγελο και άρχισε να γελάει εξίσου χαιρέκακα.

Η μάνα μου αν και περισσότερο εριστική σε προηγούμενους τσακωμούς,έδειχνε ένα περίεργα συγκαταβατικό πρόσωπό.Ίσως θυμόταν και η ίδια το δικό της πέρασμα απο τον χώρο που ήμουν εγώ.
 Άκουγα να ψιθυρίζουν οι δύο τους αλλά δεν έδινα σημασία.
Όπως γίνεται κατανοητό αυτή ηταν η πρώτη σύγκρουση για τα πολιτικά.Αν υπήρξε νικητής σίγουρα αυτός ήμουν εγώ.Απόδειξη:

Πάω να πέσω να κοιμηθώ.Η αδερφή μου 11 χρονών έρχεται στο κρεβάτι μου με αγκαλιάζει και μου λέει:'Εγώ μαζί σου είμαι!Όταν γίνω 16 θα γραφτώ και εγώ στην ΚΝΕ και θα κάνω καταλήψεις όπως εσύ!'
Νεοφώτιστος Μπολσεβίκος-Μικροαστοί 1-0

Και καταγράφοντας αυτή την μικρή 'νίκη'(μια απο τις λίγες του κινήματος μετά τις ανατροπές 1989-1991),είμαι σε επιφυλακή.
Στέλνω ένα SMS στον Γεώργη και του γράφω:
-05:30 να είσαι έξω απο το σχολείο.Θα το κλείσουμε!!!!
-Θα το κλείσουμε το μπουρδέλο!!!

Η νύχτα πέφτει...Η ώρα 05:00 βγαίνω στις μύτες των ποδιών να βεβαιωθώ πως όλοι έχουν πέσει να κοιμηθούν.Αφού το επιβεβαιώσω με λεπτές κινήσεις ντύνομαι και μαζεύω τα πράγματα μου.Ανοίγω σιγά σιγά την πόρτα και με μεγαλύτερη προσοχή την κλείνω.Βάζω τα παπούτσια και κατεβαίνω τα σκαλάκια σιγά σιγά...Δεν ακούγεται τίποτα εκτός απο το μωρό του γείτονα μου του Πλάτωνα,που μάλλον έχει ξυπνήσει και μαζί με αυτό οι γονείς του.Πάω πρός την αυλή που έχω κρύψει το λουκέτο και την αλυσίδα που είχα αγοράσει χτές.Έξω σκοτάδι...
Περιττό να πώ πως αισθανόμουν σαν το Λένιν την αυγή της εξέγερσης στην Αγία Πετρούπολη...
Είχα επηρεαστεί απο ένα κόμιξ που είχα διαβάσει και είχα προμηθευτεί απο το Φεστιβάλ της ΚΝΕ.
Το κόμιξ αυτό ηταν για την ρωσική επανάσταση.Πολύ γαμάτο μπορώ να πώ.Με ευχάριστο τρόπο σου έδειχνε αυτά που προηγήθηκαν και αυτά που έγιναν μετά.Σε μια είκονα δείχνει τον Λένιν μεταμφιεσμένο να πηγαίνει ξημερώματα στο τράμ.Ο οδηγός του ρωτάει:
-που πάτε κύριε;
-να ξεκινήσω την επανάσταση αποκρίνεται ο Λένιν!







Περνάω απο το σπίτι του Γεώργη.Με περίμενε με ένα χαμόγελο που έσταζε απο καύλα που θα έκλεινε το σχολείο που τόσο μισούσε.Ξεκινάμε μαζί για το σχολείο.
Εκεί όμως μας περίμενε μια δυσάρεστη έκπληξη..
Είχαν προλάβει άλλοι πρίν απο εμάς και το είχαν κλείσει...
Μα πως είναι δυνατόν;;;;Ποιοί νομίζουν οτι είναι;;;;;
Το έκλεισαν πρίν απο εμάς;;;;;Και ποιοί ηταν αυτοί;;;;


Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα δεν άργησε να έρθει.Μας είχαν προλάνει οι του ΔΑΜΑΣ.
Φυσικά...Υποτίθεται θα είχαμε επικοινωνία και θα βαδίζαμε μαζί....Απο την άλλη εγώ καλύτερος ήμουν;Και εγώ πήγαινα με σκοπό να το κλείσω και το ήξερε μόνο ο Γιώργης και ο Μένιος.Ο τελευταίος ηταν κατηγορηματικά αντίθετος.
Μπαίνω μέσα πηδώντας τα κάγκελα.
Βλέπω απο τα κάγκελα και τα αιτήματα τους.
'Κάτω τα χέρια απο την παιδεία','Οχι στην κατάργηση του άρθρου 16','όχι στον ρατσισμό' και 'κατάργηση του μαθήματος των θρησκευτικών'
Όπως ηταν φυσικό μπαίνω μέσα και πέρνω τον λόγο.
-Ρε είστε σοβαροί;Τι μαλακίες κάνετε;Τι σχέση έχουν τα θρησκευτικά με αυτά για τα οποία παλεύουμε;
-Να κοιτάς την δουλειά σου,απο πότε το ΚΚΕ έγινε της εκκλησίας;;;Μπουαχαχαχα!!!!
-Σκεφτήκατε ρε πως ένα τέτοιο αίτημα πέρα πως δεν εξυπηρετεί κανένα,θα διώξει μακρυά απο τον αγώνα μας όλους εκείνους που είναι θρησκεύομενοι αλλά θέλουν να έρθουν μαζί μας;
-Άμα θέλουν μην έρθουν....

Τσατισμένος όπως είμαι πάω και κατεβάζω με το ζόρυ το πανό που είχαν με τα θρησκευτικά.

-Τα άλλα δεν τα πειράζω τα αιτήματα είναι κοινά.
-Άσε κάτω ρε μαλάκα το πανό.
-Αυτό το πανό δεν έχει καμία θέση εδώ.

Το πανό κατέβηκε.Ωφείλω να ομολογήσω δεν μας πειράξανε.Είχαν αριθμητική αναλογία 5:2 αλλά δεν προσπάθησαν με την βία να μας αποτρέψουν.
Προφανώς ξέρανε άλλους τρόπους πιο αποτελεσματικούς.

-Γιώργη τώρα δεν μπορούμε να κάνουμε πίσω.
-Γάμησε τους ρε τους μαλάκες.
-Δεν το λέω για αυτούς.Είμαστε εδώ 7 άτομα,εμείς οι δύο και αυτοί.Έχουν ήδη βάλει λουκέτο.
Τους βλέπεις είναι οτι να ναι.Αν τελικά πάρουν τον κόσμο με το μέρος του η κατάληψη θα πάρει την κάτω βόλτα.
-Ρε τα παιδιά εσένα θα ακούσουν.Εσένα εμπιστεύονται.Αυτούς εδώ απο πότε τους ξέρουν;Πότε μιλήσαν στον κόσμο για τα πολιτικά και αυτά που θέλουν να κάνουν στην παιδεία οι μαλάκες;
 -Θα δείξει Γεώργη.

Ο κόσμος άρχισε σιγά σιγά να έρχεται προς το σχολείο.Άλλοι επεφημούσαν την κατάληψη και μπαίναν μέσα απο τα κάγκελα η απο την πόρτα που ξεκλείδωνε προσωρινά,ίσα ίσα να περάσουν.
Η ώρα είχε πάει πλέον 07:30 όλο και περισσότεροι συγκεντρωνόντουσαν.
Πλέον είχαν έρθει οι καθηγητές που απο τα κάγκελα προσπαθούσαν να μας μεταπείσουν και να ανοίξουμε το σχολείο.Πιάνω τον Περικλή και του λέω.
-Περικλή το σχολείο το κλείσαμε.Πλέον αρχίζει το δύσκολο.Πρέπει την κατάληψη να την εναρμονήσουμε με το μαθητικό κίνημα και να κατέβουμε μαζί στο πανελλαδικό συλλαλητήριο στο κέντρο.
-Έννοια σου θα το συζητήσουμε.Κάτσε πρώτα να δούμε τι γίνεται έξω.

Μαζί με τους μαθητές ερχόντουσαν και γονείς.Άλλοι με ήρεμο τρόπο και άλλοι με ύβρεις και απειλές προσπαθούσαν να μας κάνουν να ανοίξουμε το σχολείο.
Σε λίγο ήρθαν και οι δικοί μας.Ο Μένιος και ο κύκλος που είχα,μπήκανε και αυτοί μέσα.
-Τώρα εδώ που έφτασες κάντο σωστά μου είπε ο Μένιος.
-Πρέπει όλοι να το κάνουμε σωστά.
-Καντο σωστά είπε τραγουδώντας το ομόνυμο τραγούδι των Pax Romana.

O κύκλος των ανθρώπων που είχα ήταν πλέον μαζί μου.Οι περισσότεροι συμφωνούσαν με την κατάληψη,ενώ άτομα που δεν ήξερα μαζευόντουσαν γύρω να με ρωτήσουν για την κατάσταση.
Όλα κυλούσαν ομαλά και το μυαλό μου το είχα στο πως θα κατεβάσω κόσμο κάτω στην πορεία και στο πανό που θα έπρεπε σύντομα να φτιάξουμε για να το κατεβάσουμε στο συλλαλητήριο.

Ξαφνικά ακούστηκαν φωνές.
-Ελάτε να δείτε τι έχουν κάνει!!!!
Πάμε και εμείς και βλέπουμε...
Κάποιος είχε γράψει σε ένα τοίχο του σχολείου:
'Όλοι στο συλλαλητήριο!!!Οχι στην υποβάθμιση της παιδείας!!ΚΚΕ-ΚΝΕ!!!
-Είστε μαλάκες τι γράψατε εκεί με ρωτούσαν επιθετικά κάποιοι συμμαθητές.
-Ρε μαλακισμένο  θα σε γαμήσω που γράφεις συνθήματα στο σχολείο.
Η φωνή αυτή ηταν του Άλκη.Με τον Άλκη είμασταν καλοί φίλοι στο γυμνάσιο.Τώρα ερχότανε επιθετικά πρός το μέρος μου και μου μιλούσε με αυτό τον τρόπο.
-Μαλάκα πρίν μιλήσεις ρώτα.Δεν το έχω κάνει εγώ!
Κοίταξα την μπογιά.Ήταν φρέσκο.Δεν παίζει να έχει γίνει νωρίτερα απο μια μισή ώρα.
Είχαμε άλλον ΚΚΕ;Φυσικά και όχι

Πεντακάθαρα ηταν προβοκάτσια για να στραφεί το σχολείο εναντίον μου.Και μάλιστα απο τα αποτελέσματα ηταν πεντακάθαρο πως την δουλειά την είχαν κάνει οι 'σύντροφοι' της ΔΑΜΑΣ.
Απο εκείνη την στιγμή οι μαθητές του σχολείου που μετείχαν στην κατάληψη είχαν αρχίσει να κρατάνε αποστάσεις απο εμένα,η να δείχνουν μέχρι και εχθρική στάση.
Συγκαλέστηκε συνέλευση.
Σε αυτή μετείχα εγώ,οι (ΔΑΜΑΣ δεν ΔΑΜΑΣ) και ο υποψήφιος νέος πρόεδρος του σχολείου ο Δημήτρης.Άτομο ιδιαίτερα πονηρό,είχε βάλει στόχο να γίνει πρόεδρος απο την πρώτη ακόμα τάξη.
Δεν χρειάζεται να πώ πολλά για το άτομο του.Κλασσικό  γλοιώδες πασοκοειδές απόβρασμα,προιόν μιας κοινωνίας που είχε σαπήσει απο τον καταναλωτισμό και είχε κάνει σημαία της την φιγούρα και την ποζεριά.Πήρα το λόγο.Οι μαθητές με άκουσαν προσεχτικά.Αυτό φυσικά δεν άρεσε στους (ΔΑΜΑΣ δεν ΔΑΜΑΣ)που άρχισαν να φωνάζουν άκυρα πράγματα,αποκαλώντας με κομματικό εγκάθετο,ενώ ο πρόεδρας αποπειράθηκε να μου πάρει το μικρόφωνο της ντουντούκας.Ακολούθησε μια μικρή αψιμαχία,που τελευταία στιγμή δεν εξελίχθηκε σε ανοιχτή σύρραξη αφού επενέβησαν οι ψυχραιμότεροι.
Ο κόσμος απο κάτω είχε ήδη μοιραστεί στα τρία.Σε υποστηρικτές δικούς και του 'πρόεδρα' που είμασταν σχεδόν ισοδύναμοι και στους μερικούς καμμένους του ΔΑΜΑΣ που όπως φαίνεται τα είχαν κάνει πλακάκια με τον 'πρόεδρα'.
Το θέμα είναι πως είχα βγεί εκτός σχεδίου.
Eγώ περίμενα οτι θα συναντούσα προβλήματα απο τους καθηγητές η τυχόντες εξοργισμένους γονείς και φυσικά όσους δεν ήθελαν την κατάληψη.Δεν περίμενα να έπαιζα εναντίον των ΔΑΜΑΣ και του ΄πρόεδρα΄.Ούτε ο ΄πρόεδρας΄αρχικά ήθελε κατάληψη,αλλά βλέποντας πως οι μελλοντικοί του ψηφοφόροι ήθελαν,τα γύρισε τούμπα σαν γνήσιος οπορτουνιστής.
Το κλίμα είχε γίνει βαρύ.Πιάνω την Ηλέκτρα και τις λέω τι θα κάνουμε.Δεν πέρνω σαφή απάντηση και καταλαβαίνω πως δεν ηταν προετοιμασμένη για κάτι τέτοιο.
Σκάνε μύτη και οι γονείς μου,έχοντας ειδοποιηθεί απο την διευθύντρια.Παραδόξως η συζήτηση γίνεται σχετικά ήρεμα.
Αρχίζουμε και μαζεύουμε υπογραφές.Το αποτέλεσμα όπως ηταν αναμενόμενο βγαίνει υπέρ της κατάληψης.Προετοιμάζω τον κόσμο για το μεγάλο γεγονός που είναι το συλλαλητήριο.Τους εξηγώ πως δεν κλείνουμε το σχολείο για πλάκα,αλλά για να πιέσουμε την κυβέρνηση να πάρει πίσω την κατάργηση του άρθρου 16,καθώς και για να μπορούμε να κατεβαίνουμε στα συλλαλητήρια και στα συντονιστηκά χωρίς απουσίες.
Οι προκλήσεις εις βάρος μου συνεχίζονται και εγώ προσπαθώ να μην απαντήσω.
Άλλωστε την απάντηση μου θέλανε και αυτές οι νερόκοτες.
Τα νεύρα έχουν αρχίσει να σπάνε.
Η ώρα έχει πάει ήδη 10:00 έχω να αντιμετωπίσω μεγαλύτερες δυσκολίες απο όσες περίμενα και το κόμμα είναι άφαντο.
Τα πράγματα χειροτερεύουν όταν με φωνάζει η διευθύντρια απο τα κάγκελα.
-Μαριέ μου έχει συνειδητοποίησει τι έχεις κάνει;
-Με συγχωρείτε αλλά δεν το έχω κάνει μόνο εγώ.
-Εσύ είσαι ο αρχηγός τους.
-Ποιός το λέει αυτο;
Μου υπέδειξε κάποιο άτομο απο το ΔΑΜΑΣ.
Ηταν φώς φανάρι.Τα μουνόπανα είχαν λειτουργήσει υπόγεια.Σαν να μην έφτανε οι προβοκάτσιες καιο πόλεμος που δεχόμουν,με είχαν ρουφιανέψει ξεδιάντροπα ως αρχηγό τους,ώστε αν κάτι δεν πήγαινε καλά να το χρεωνόμουν εγώ.Κλασσικά πουσταριά.
Εξήγησα εν ολίγης πως ναί έίχα σκοπό εγώ να κλείσω το σχολείο και να κατεβάσω κόσμοστο κέντρο,αλλά δεν το είχα κλείσει εγώ ούτε ήμουν αρχηγός κανενός.Και συνθήματα του τύπου κατάργηση των θρησκευτικών ουδεμία σχέση έχουν με όσα θέλω να κάνω.
Φάνηκε σκεπτική.Το συλλαλητήριο ηταν στις 11 στα προπύλαια.
Καθυστερημένα είχα αρχίσει να μαζεύω τον κόσμο που με υποστήριζε να αναχωρήσουμε συντεταγμένα.
Βλέποντας αυτό η ΔΑΜΑΣίτες άρχισαν να φωνάζουν πως θέλουν να κατεβούν ως 6ο Λύκειο Νέας Σμύρνης και όχι με το ΚΚΕ.
Είχανε κάνει καλή δουλειά.Μετά απο τις προβοκάτσιες τους,πολλοί που ηταν έτοιμοι να έρθουν(οι περισσότεροι)επέλεξαν να πάνε στην πορεία με τους άλλους.
-Κοίτα να δείς τα μουνιά και το έπαιζαν συναγωνιστές.
-Είναι πολύ μεγάλα μπάσταρδα.
 -Ας είναι!Όσοι θέλουν να μείνουν ας μείνουν.Δεν τους κατηγορώ,ούτε θα αλλάξω την στάση μου απέναντι τους στο μέλλον.Όταν προσπάθησα να φύγω κάποιοι απο αυτούς ΔΑΜΑΣίτες η τι σκατά ηταν δεν ξέρω θέλησαν να με εμποδίσουν.Ένας έκανε το λάθος να με τραβήξει απο την μπλούζα.Το χέρι μου έφυγε χωρίς να το καλοσκεφτώ.Μια αμυντική-αποτρεπτική μπουνιά και ο 'μάγκας' αμέσως μαζεύτηκε.
-Σταλινικό αρχίδι γαμώ το σπίτι σου ακούστηκε μια φωνή.
-Έλα εδώ να το πείς μωρή αδερφή!!!
Όσοι ζωντανοί είχαν απομείνει μαζί μου (4-5 άτομα και ο Γεώργης)μπήκαν μπροστά να με προστατεύσουν.
-Αφήστε τον,τον μαλάκα να φύγει.Ας πάει στο κόμμα του με τους Σταλινόγερους.
-Κάτι τέτοιους σαν και εσάς ξεκώλιαζε ο Στάλιν γαμώσπιτοι!!!!
Αναχωρήσαμε.Λίγοι και καλοί.Εγώ αναλογιζόμουν την τελευταιά μου πρόταση.
Κάτι τέτοιους ξεκώλιαζε ο Στάλιν;

Πως είναι δυνατόν να είπα εγώ κάτι τέτοιο;Δεν μπορώ να καταλάβω.Δεν γούσταρω τον Στάλιν.
Μήπως όμως είχε δίκιο τελικά;Όταν είχε να κάνει με κατακάθια σαν και αυτά και μάλιστα είχε να κυβερνήσει ένα κράτος που ξημέρωνε στη Μόσχα και βράδυαζε στο Βλαδιβοστόκ την ίδια στιγμή,μήπως ηταν απαραίτητη η πολιτική που ακολούθησε;
Μπάαα για αυτούς τους μαλάκες δεν θα γίνω Σταλινικός σκέφτηκα.
Ας είναι και πήραμε το λεοφορείο για το μετρό για να πάμε στο κέντρο.
Στο κέντρο στο οποίο θα γινότανε η αποκάλυψη για την αιτία όλων όσων συνέβησαν και φυσικά η αφετηρία μιας αφύπνισης και μιας βαθιάς μεταστροφής απο μέρους μου.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ:Η δράση κορυφώνεται

Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ:Οι άσκαστες Ναπάλμ του Γράμμου

Αναμνήσεις απο την ΚΝΕ:Δεν είναι στραβός ο γυαλός σύντροφοι,στραβά αρμενίζουμε....